Una webquest, és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d'un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.
Sol ser una pàgina que proposa als participants una història per tal que aconsegueixin una sèrie d'informacions en unes pàgines d'Internet concretes, extraient les seves conclusions a partir del treball col·lectiu. Els objectius són combinar els continguts teòrics amb l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació a l'aula, en un aprenentatge guiat.
Una webquest és una unitat didàctica que planteja als alumnes una tasca o resoldre una sèrie de problemes interessants i motivadors amb un procés de treball en grup basat principalment en recursos ja existents a Internet. Es tracta d'una activitat de cerca guiada.
Les parts que apareixen en els WebQuest són:
- Una introducció: on apareixen d'una manera atractiva i motivadora les preguntes que han de contestar els alumnes.
-La tasca: Seria la descripció d'alguna cosa que els alumnes hauran de realitzar al final de la WebQuest. Això podria ser una exposició, una presentació, crear una pàgina web...
-El procés: passos que l'estudiant segueix per dur a terme la tasca.
-Els recursos: consisteixen en una llista de llocs web que el professor ha localitzat per ajudar l'estudiant a completar la tasca. També poden ser articles, música, llibres, dibuixos...
-Les activitats serien les preguntes que els alumnes han de respondre...
-La avaluació: el que han de realitzar els alumnes amb el coneixement i com es valoren aquest coneixement.
-Les conclusions: que seria el que hem après i com podem millorar-ho. Amb aquesta activitat es pretén animar els alumnes perquè suggereixin altres formes diferents de fer les coses per tal de millorar l'activitat.
-Crèdits i referències: On es cita als creadors.
-Finalment, la Guia didàctica: Ja que la WebQuest pot anar dirigida a altres professors i alumnes és important proporcionar informació bàsica com el nivell a què va dirigida, els continguts i objectius...
Les parts que apareixen en els WebQuest són:
- Una introducció: on apareixen d'una manera atractiva i motivadora les preguntes que han de contestar els alumnes.
-La tasca: Seria la descripció d'alguna cosa que els alumnes hauran de realitzar al final de la WebQuest. Això podria ser una exposició, una presentació, crear una pàgina web...
-El procés: passos que l'estudiant segueix per dur a terme la tasca.
-Els recursos: consisteixen en una llista de llocs web que el professor ha localitzat per ajudar l'estudiant a completar la tasca. També poden ser articles, música, llibres, dibuixos...
-Les activitats serien les preguntes que els alumnes han de respondre...
-La avaluació: el que han de realitzar els alumnes amb el coneixement i com es valoren aquest coneixement.
-Les conclusions: que seria el que hem après i com podem millorar-ho. Amb aquesta activitat es pretén animar els alumnes perquè suggereixin altres formes diferents de fer les coses per tal de millorar l'activitat.
-Crèdits i referències: On es cita als creadors.
-Finalment, la Guia didàctica: Ja que la WebQuest pot anar dirigida a altres professors i alumnes és important proporcionar informació bàsica com el nivell a què va dirigida, els continguts i objectius...
Hi ha moltes pàgines a internet destinades a fer-ne una tu mitjançant una plantilla o també tens la possibilitat de buscar-ne alguna que t'agradi i aprofitar el material que ja han treballat abans, ja que tu si que la pots tornar a fer i millorar-la d'alguna manera però si aquella es justament tal com la faries i t'agrada per què no aprofitar-la i utilitzar el temps per fer alguna altra activitat que encara no estigui.
Els nens aprenen a treballar en equip tot i que s’ha de tenir en compte que a cada aula hi ha nens i nenes de diferents nivells, per tant, els grups tenen que estar compensats. Es treballa seguint un pla de treball establert. Sempre s’ha de partir de la base de que els alumnes tinguin uns coneixements bàsics en informàtica.
Us deixo un video explicatiu
Webquest: Investigación mediante Internet from Educ@conTIC on Vimeo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario